Objavljeno: 25/06/2022
Rad od kuće postao je redovan i nakon što je pandemija korona virusa oslabila. Kako u tom slučaju funkcioniše osiguranje za zaposlene koje obezbeđuje poslodavac?
Osiguranje zaposlenih služi kako bi se radnici osigurali od povrede, gubitka radne sposobnosti ili invaliditeta i nesrećnog smrtnog slučaja. U slučaju da zaposleni doživi povredu ili nesrećni slučaj na putu do posla osiguranje nema obavezu da nadoknadi nastalu štetu. Uzročno posledična veza između poslodavca i štete koja može nastati zaposlenom na putu do kuće ili posla ne postoji pa je samim tim naplata polise nemoguća.
Šta se dešava kada zaposleni obavlja posao za poslodavca u svojoj kući? Prostorna povezanost u ovom slučaju ne postoji ali poslovi koji se obavljaju kod kuće za poslodavca potpadaju pod polisu osiguranja. Aktiviranje polise osiguranje moguće je ako se nezgoda desila za vreme radnog vremena od kuće.
U slučaju da zaposleni koji radi od kuće doživi nezgodu van radnog vremena i van kuće, u tom slučaju polisa osiguranja ne važi. U tom slučaju ne postoji bilo kakva povezanost sa poslovima za koje je zaposleni angažovan.
Ono što je važno znati jeste i o kakvoj vrsti polise osiguranja se radi. Poslodavac može putem polise kolektivnog osiguranja osigurati svoje zaposlene i kada nisu na radnom mestu. U tom slučaju osiguranje će važiti 24 sata i nije važno da li je radno mesto u okviru preduzeća ili kod kuće. Polisa u tom slučaju pokriva štetu koja je nastala i u slobodno vreme nevezano za radne aktivnosti.